maanantai 14. syyskuuta 2015

Ortostaattinen hypotensio







Pyry on niin iloisen näköisenä tässä, päiväkodista kun kotia pääsi! Vaikka hänellä alkoi eilen tosi kova yskä. Tänään yskä on muuttunut vieläkin kovemmaksi ja hengitys sekä yskä rohisevat voimakkaasti. Nenäkin vuotaa. Silmät alkavat olemaan taas kunnossa. Onneksi. Saa nähdä pysyykö kunnossa, sitten kun tipat jäävät taas pois. Pyryllähän viikko sitten kuume loppui ja nyt vasta alkoi tämä flunssa ja yskä. Ikävää, mutta minkäs tälle voi! Toivottavasti paranee viikonlopuksi, sillä se sopeutumisvalmennuskurssi on silloin! Eihän sinne muiden erityislasten joukkoon voi kovin kipeänä mennä.


Tämän näköisenä mä sitten lähdin tänään terveyskeskuksesta. Jokseenkin helpottunut olo, oli sen verran pätevä sairaanhoitaja, että uskon täysin mun huippausten ja väsymyksen johtuvan mun verenpaineesta. Hänhän ei siis diagnooseja voi antaa, mutta kyllä tää nyt vahvasti näyttää siltä että tuo ortostaattinen hypotensio mulla on. Eli se meinaa sitä kun ensin makoillaan ja sit noustaan ylös niin verenpaine laskee. Mulla se laski juurikin sen verran, että se luokitellaan ko. vaivaksi. 
Eli tuskinpa siis sydämenrytmihäiriöt tekee mun tätä oloa tämmöiseksi kun se on.
Sain kyllä myös rytmäreiden takia ajan myös lääkärille, se on sitten 2.10. Sillon selvinnee sitten että saanko sen holter-laitteen vuorokaudeksi käyttöön. Siinä sit seurailtais näitä häiriöitä. 
Sain ohjeeksi käyttää paljon suolaa, salmiakkia ja lakritsia ;). Kohtuuden rajoissa tietty. Etten ihan lähe taas pulskistumaan. 

Tämmöistä meille. Mitäs teille? Mä odotan ihan hirveästi keskiviikkoa. Olen menossa kavereiden kanssa elämä lapselle konserttiin! Teemana oli ainakin; erityislasten perheiden elämä. Mielenkiintoista! Paljon siis vertaisia varmasti tapaan! Olis ollu kiva ottaa Pyrykin mukaan, mutta kun se on aivan liian myöhään Pyryn rytmiin nähden. Ehkä sit joku vuosi!

Kaunista syksyistä viikonalkua kaikille! Pidetään mieli virkeenä ja katse kohti pilviä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttisi. Se lämmittää mieltäni :)