keskiviikko 7. joulukuuta 2016

Joulukalenteri luukku 8



Tänään oli se päivä kun sain laitettua 
Pyrylle pakettiin muutaman joululahjan. 
Huomenna käyn vielä yhden hakemassa ja se alkaisi olla siinä. 

Mä oon yrittäny ostaa tosi halpoja lahjoja aina.  Mua oikeasti hämmästyttää kaikki nykyajan lelujen hinnat. Kattelin Pyrylle sellaista koiraa joka pomppii ja haukkuu ja päätä nyökyttää, et kuin ihana! Ni maksaa 80e. En ymmärrä, mistä se hinta tulee. Sitten kun itse muistaa edelleen sen mummonmarkka ajan, niin todella helposti, edelleen, ajattelee hinnat markoiksi. Ja kun lelut nyt vaan on,  noh, leluja. Jollain tapaa suurin osa melko turhia juttuja. 
Ne sen hetken kiinnostaa ja sitten ei enää.  

Tietty mulla on varmaan perimmäisenä syynä tähän leluinhoon se, että kun Pyry ei ymmärrä asiaa jos kysyy, että mitä haluaa lahjaksi. Jos osaisi vastata kysymykseen niin veikkaan, että hän haluaisi pallon, pullan, muumin, hepan, nallen, robinin ja fröbelin palikat. Näitä kaikkia löytyy ja niitä ei viitsi enempää ostella. 
Meille ei siis uppoa Legot,  palapelit tai vaikkapa leikkikeittiö, vieläkään. Paketit siis täyttyvät siitä,  mitä me kuvittelemme Pyryn ehkä jossain määrin haluavan.  Ja tietysti opettavaisista asioista, jotka on Pyryn kehittymisen kannalta tärkeitä juttuja. 

Mitäs te ostatte lapsille lahjaksi? Mikä on 5 vuotiaan lapsen In juttu tällä hetkellä? Mulla ei oo mitään havaintoa nykyajan lasten suosikeista. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä rohkeasti kommenttisi. Se lämmittää mieltäni :)